zaterdag 8 januari 2022

Menselijk tapijt - lied over verbinding


 


Menselijk tapijt


Tekst en muziek: Motti Hamer

Vertaling: Nava Benyamini

 

Als ik sterf, iets van mij zal sterven,

Iets van mij zal sterven dan ook in jou,

Dan ook in jou.

 

Als jij sterft, iets van jou in mij dan,

Iets van jou in mij sterft dan ook met jou,

Dan ook met jou.

 

Want wij allen, ja, wij allen,

Wij vormen een levend menselijk tapijt,

En als er een van ons allen

Vertrekt van ons allen,

Sterft er iets in ons allen,

Iets dat hij, met zich meeneem.

 

Wisten wij maar hoe te kalmeren,

Hoe onze wraakzucht te milderen

Wisten wij maar hoe.

 

Wisten wij onze woede te stillen (te bedaren)

Ondanks onze pijn onze spijt laten zien

Was er maar een nieuw begin.

 

Want wij allen, ja, wij allen,

Wij vormen een levend menselijk tapijt,

En als er een van ons allen

Vertrekt van ons allen,

Sterft er iets in ons allen,

Iets dat hij, met zich meeneemt.

 

© Nava Benyamini 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Introductie

Mijn taal vertalen, de muziek behoeft geen vertaling Israëlische liedjes vormen naar mijn idee een bijzonder muziekgenre dat traditione...